GAMINVEST > BLOG

+4 0743 982 745
Gaminvest
Menu
  • Acasa
  • Gaminvest Imobiliare
  • Infiintare Firme
  • Contabilitate
  • Gaminvest HR
  • Categorii Blog 
    Investitii si stiri imobiliare Financiar Contabil Juridic - Legislativ Resurse Umane Casa si Gradina Idei de afaceri - Fonduri Europene
  • Articole
  • Contact
 Articolul anterior
 
Articolul urmator 


Procedura completa pentru somajul tehnic

  • 2020-03-31
  • Mirko
  • (826) Vizualizari
  • (0) Comentarii

Care este procedura completa pentru somaju
tehnic ?
OUG 32/20 20 aduce unele modificari si com pletari la
OUG 30/2020 prin care se clarifica procedura de
acordare a somajului tehnic suportat de st at pentru
firmele care sunt in dificultate.
Ministerul Economiei s-a decis, c a certificatele pentru
situatiile de urgenta NU MAI SUNT NECESARE pentru
obtinerea somajului tehnic.
Actele necesare in format electronic care trebuie depuse la ANOFM sunt
urmatoarele:

  1. Cerere semnata de catre angajator
  2. Declaratie pe proprie raspundere
    3, Lista cu angajatii aflati in somaj tehnic
    Firmele trebuie sa pregateasca documentele si sa le depuna la ANOFM astfel:
  • pentru perioada 16-31 martie : se pot depune incepand cu 1 aprilie
  • pentru perioada 1-16 aprilie: se pot depune incepand cu 1 mai
    Cu alte cuvinte, angajatorii nu vor mai trebui sa plateasca din fondurile lor
    indemnizatiile nete, ci le vor putea platii din banii incasati de la stat.
    Decontarea sumei privind somajul tehnic pentru angajatorii care depun
    documentele la ANOFM se va face in termen de 15 zile de la depunerea
    documentelor.
    OBLIGATIA ANGAJATORULUI fiind ca in termen de 3 zile sa plateasca sumele
    primite angajatilor aflati in somaj tehnic.
    Baza legala: OUG 32/2020

În cazul în care există două sau mai multe contracte individuale de muncă şi se vor suspenda toate, indemnizaţia acordată va fi calculată pentru contractul cel mai avantajos pentru tine. În schimb, dacă unul dintre contracte rămâne activ pe perioada stării de urgenţă, nu vei beneficia de şomaj tehnic.

Ca să primeşti indemnizaţia de şomaj tehnic trebuie să depui, prin email la agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă, următoarele: cerere datată şi semnată de reprezentantul legal al operatorului economic şi declaraţie pe proprie răspundere şi lista salariaţilor care urmează să beneficieze de indemnizaţie, conform unui model care va fi aprobat prin ordin al ministrului muncii.

Plata se va face în contul angajatorului în termen de maxim 15 zile, iar angajatorul are obligaţia de a redirecţiona sumele către angajaţi în maxim 3 zile de la primirea sumei.

Costel Gîlcă este avocat specializat în dreptul muncii şi a realizat un ghid practic pentru antreprenori. El explică în detaliu dacă şi cum poţi accesa acest ajutor venit din partea Guvernului.

„Indemnizaţia este plafonată la 75% din salariul pe care fiecare angajat l-a avut. Atenţie: Ne referim aici la salariul din contractul individual de muncă, ce nu cuprinde bonusurile, adaosurile, primele şi nici tichetele de masă. Aşadar, 75% din salariul de bază”, spune Costel Gîlcă, avocat specializat în dreptul muncii.

Subvenţiile acordate de stat pentru cei care intră în şomaj tehnic variază între 1.000 şi aproximativ 4.000 de lei net, adică 75% din salariul minim sau din salariul mediu pe economie.

Pentru societăţile comerciale a căror activitate a fost suspendată prin ordonanţele militare 1 şi 2 pe 2020, statul suportă integral indemnizaţia de şomaj tehnic, asta însemnând pentru toţi salariaţii. Pentru societăţile comerciale în schimb, care au avut pierderi economice, dar care nu au fost închise prin cele două ordonanţe militare, statul suportă doar 75% din salariaţi. Aceasta înseamnă că diferenţa de 25% este suportată de către angajator.

Nu au dreptul la şomaj tehnic angajaţii al căror contract de muncă a fost suspendat de companie prin activarea clauzei de forţă majoră.

Firmele care vor să acceseze acest ajutor de la stat trebuie să depună actele online, la agenţia de ocupare a forţei de muncă aferentă sediului social al firmei.

Surse: mediafax.ro

Da share in social media:
Abonare newsletter:

Inscrie-te pentru cele mai noi stiri si anunturi.

Adresa de e-mail a fost salvata in baza de date
Aceasta adresa exista in baza de date
Campul e-mail este obligatoriu
 Articolul anterior
 
Articolul urmator 
Etichete:
Categoria: Juridic - Legislativ
 

Ce drepturi ai cand iei un credit ipotecar

Citeste

Afla cifre suprinzatoare din statisticile actualizate ale antreprenoriatului din Romania

Citeste

Lasa un raspuns

Abonare newsletter:

Inscrie-te pentru cele mai noi stiri si anunturi.

Adresa de e-mail a fost salvata in baza de date
Aceasta adresa exista in baza de date
Campul e-mail este obligatoriu

Postari recente

La citta che ha sorpreso L`Europa un posto giusto per investire
How to register a company in Romania for foreigners
Cum arata locul unde au loc recrutarile si contabilitatea pentru compania ta
Aprire un`azienda in Romania? Scegli la semplicita. Sistema fiscale vantaggioso
Analiza Pietei Imobiliare din Oradea: Tendinte, Preturi si Oportunitati de Investitie
Mos Craciun vine la Gaminvest Evenimentul Scrisoresc in Oradea
Toate articolele

Categorii

  • Italiano
  • English
  • Investitii si stiri imobiliare
  • Financiar Contabil
  • Juridic - Legislativ
  • Resurse umane
  • Casa si Gradina
  • Idei de afaceri - Fonduri Europene

Tags

analize imobiliare , apartamente noi , Asigurari , Asigurari locuinta , cadastral , casa si gradina , confortul casei , consultanta , contabilitate , contabilitate online , contract de inchiriere , contracte , design interior , Documente , electrocansice , evaluari imobiliare , fiscalitate , Fonduri Europene , hr , imobiliare , Imobiliare Oradea , inchirieri apartamente , inchirieri case , Infiintare firme , Infiintare firme1 , interior casa , intermedieri imobiliare , Joburi , juridic , legislativ , Locuinte , mobilier , noutati legislative , oferte imobiliare , oradea , Parc industrial , plasare forta de munca , plasare personal , PUG, PUZ si PUD , recrutare personal , selectie personal , sfaturi de la specialisti , terenuri , terenuri de vanzare , umiditate , Urbanism , vanzari apartamente , vanzari case

Ultimele comentarii

 Blog - Gaminvest
Oferim o gama larga de servicii.
 str. Cuza Voda, nr. 28, ap 16, CP 410021, Oradea, Romania
 +40743982745
 office@gaminvest.ro
Explore
  • Despre noi
  • Invest in Romania
  • Materiale Video
  • Imobiliare
  • Infiintare firme Online
  • Locuri de munca
  • GDPR
  • Termeni si conditii
  • ANPC
Ultimele anunturi
    •  Spatii pentru birouri,comercial de inchiriat , Osorhei , Bihor
    •  Apartament cu 2 camere de vanzare central, Republicii, Oradea
Abonare newsletter
Adresa de e-mail a fost salvata in baza de date
Aceasta adresa exista in baza de date
Campul e-mail este obligatoriu
Inscrie-te pentru cele mai noi stiri si anunturi.
© Copyright GAMINVEST SRL Powered by MIRKO.RO
Abonare newsletter
Inscrie-te pentru cele mai noi stiri si anunturi.
Adresa de e-mail a fost salvata in baza de date
Aceasta adresa exista in baza de date
Campul e-mail este obligatoriu