Acasă Noutati in imobiliare Dezavantajele colaborarii fara exclusivitate 

Dezavantajele colaborarii fara exclusivitate 

53
0
watchshop.ro%20

Din experienta noastra de specialisti, putem trasa cateva situatii generale, care din pacate, intervin atunci cand o proprietate este  promovata simultan de mai multe agentii, fara a avea un contract de exclusivitate:

  • Scaderea ”fortata” a pretului. Cand o oferta este luata de mai multe agentii, apare riscul de a fi promovata si negociata fara acordul proprietarului la preturi sub pretul de vanzare, dat de proprietar. Astfel proprietarul este determinat de multe ori sa scada pretul, in loc sa fie ajutat sa obtina unul favorabil.

Tot legat de pret, situatie des intalnita: proprietatile sunt promovate cu  preturi diferite, fapt care aduce proprietatii o mare defavoare, anume scaderea increderii. Clientul cauta alte oferte in cazul acesta.

  • Prezentarea defectuoasa a proprietatii. Atunci cand este luata in evidenta de catre diverse agentii, fie in graba, fie fara exclusivitate, chiar si fara contract, de cele mai multe ori nu este acordata o importanta deosebita detaliilor precum descrierii si fotografiilor proprietatii.

Apar anunturi de la aceeasi proprietate cu suprafete diferite, unele cu poze aspectuoase, altele cu poze din care proprietatea pare mai putin frumoase, etc.

  • Telefoane si vizite nedorite. Apar o serie de contraoferte sub pretul admis de proprietar, negocieri inutile, discutii telefonice, vizite neplacute (chiar numeroase) de la clienti care poate nici nu stiu bine ce urmeaza sa viziteze, etc.
  • Un aspect important care apare cand mai multe agentii ”se lupta” pentru a recomanda aceeasi proprietate. Apare in cazurile aceastea un fenomen numit ”concurenta neloiala”. Problema este ca din aceasta ”lupta”, lezata va fi proprietatea si proprietarul va suporta consecintele, anume va pierde clientul, care, bulversat de informatii diverse, imprecise, si de imaginea neprofesionala a promovarii, va ramane cu un ”gust amar” si va prefera sa caute alta proprietate similara, unde va putea negocia mai simplu si mai avantajos.

Lista mai poate continua, insa ne-am rezumat la a prezenta aceste generale aspecte, care din pacate, scapa de sub control atunci cand din dorinta de a vinde cu orice pret, proprietarul accepta sa colaboreze cu mai multe agentii, si evita sa colaboreze cu exclusivitate cu o singura agentie. Din buna intentie si pe principiul ”dintre toti, unul sigur va reusi”, efectul obtinut este unul de diversiune, nefavorabil pentru insasi proprietar.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here