Multi dezvoltatori imobiliari, aleg sa-si vanda direct apartamentele, prin mijloace proprii, în loc sa externalizeze aceasta sarcina, unei agentii imobiliare care sa se ocupe de vanzare.
Sa analizam putin care sunt diferentele intre un dezvoltator in raport cu o agentie imobiliara, cand vine vorba de puterea de vanzare.
- Experienta în promovare si publicitate imobiliara
Dezvoltatorul, desi are capacitate financiara de a investi in promovare, daca nu are experienta, nu va sti care sunt metodele optime si stategiile eficiente care chiar functioneaza in piata. În cel mai fericit caz va ajunge să colaboreze cu una, doua, trei agentii de publicitate, insa din experienta, putem afirma că nici o agentie de marketing nu cunoaste mai bine piata imobiliara și psihologia cumparatorului decat o agentie imobiliara cu experienta.
Agentiile imobiliare dezvoltate, au deja toate instrumentele pentru promovare la indemana. - Personal si echipa de vanzari
Daca alege sa nu externalizeze partea de vanzare unei agentii imobiliare, Dezvoltatorul trebuie sa recruteze si sa angajeze personal, pe care apoi sa il instruiasca și sa il formeze. Acest proces poate fi anevoios, plin de provocari și dureaza mult.
E nevoie de o echipa formata din cel putin un recrutier, un trainer si un team-leader sau manager, la care se adauga numarul de agenti de vanzari. Si pe plan de costuri de salarizare se ridica destul de mult.
Agentia are deja agenti angajati în activitate care au la activ cursuri, traininguri, deci sunt gata formati si pot aduce rezultate imediat. - Credibilitatea si relatia cu clientul.
Reprezentantii dezvoltatorului nu prezinta la fel de multa credibilitate ca agentul imobiliar. De ce?
Oamenii de vanzare directi ai dezvoltatorului sunt perceputi de client ca fiind subiectivi. Clientii au tendinta sa creada că omul de vanzari are un interes si atat, atunci cand le vorbeste despre beneficiile unui apartament, de acolo, din biroul de vanzari al dezvoltatorului.
In schimb, agentul imobiliar, intra in contact cu clientul inainte sa fie dus la dezvoltator, ii prezinta mai multe oferte, din diferite locuri, formeaza si intretine o legătura cu clientul, astfel că vine perceput ca fiind obiectiv si nu purtator de interese, deci prezinta incredere mai mare decat angajatii dezvoltatorului în relatia cu aceeasi clienti. - Portofoliu de clienti
Dezvoltatorul porneste de la zero cu prospectii – clientii interesati.
Pe cand agentia are deja clienti în cautare și un portofoliu de clienti mai larg, stabil. In plus, are la dispozitie cel putin un CRM, instrumente si un sistem bine pus la punct prin care lucreaza eficient cu aceasta baza de date. - Istoric pe piata, încredere și fezabilitate
Daca dezvoltatorul are un istoric, ok, putem spune ca ii va fi mai usor sa isi vanda apartamentele, insa pentru un dezvoltator nou, va fi mai greu sa castige increderea si sa intre pe piata si sa isi croiasca parghii de incredere, mai ales cand vinde apartamentele inainte de finalizare.
Pe cand o agentie cunoscută care are istoric, lumea stie unde o gaseste – pentru clienti acest lucru este deosebit de important, prezinta alt nivel de incredere. Asocierea numelui de o agentie cunoscuta, vizibila, ar fi decizia inteleapta in acest caz.
Lasa un raspuns