Se tot vorbeste de succes, de abundență, mindsetting, modalitati si tehnici de persuasiune in vanzari, de marketing și multe altele, dar haideti sa vedem la bază, care sunt cele aspectele dominante care determină succesul in cariera unui agent imobiliar.
- Disciplina
- Exigenta si Excelenta serviciilor
- Vizibilitatea si Reputatia
- Brandul
- Energia si Determinarea
- Sistemul de lucru
- Integritatea
1. Disciplina
Disciplina este un atribut al oamenilor puternici. Un agent imobiliar care aspiră la succes, trebuie să fie disciplinat.
Ce inseamnă disciplina?
Disciplina această profesie poate fi întretinută cu o determinare interioară, motivație, integritate și onoare.
A fi disciplinat înseamnă a fi ordonat, organizat, planificat, ferm, calculat.
Asemeni unui sportiv care înainte de un meci sau concurs, nu iese in oras, nu face excese alimentare, se antrenează și se focusează pe rezultat, si un profesionist isi planifică timpul si lucrul, nu se abate de la program, sta concentrat pe taskuri si se conserva pentru intalnirile de business.
2. Exigenta si excelenta serviciilor oferite
Serviciul pe care il ofera un profesionist, e mai mult decat cartea sa de vizita, e însăși esența acelei persoane.
Ai desavarsit un serviciu, care i-a multumit pe clienti si ti-a adus rezultate (bani + satisfactie)? Acesta esti: valoare si însemnatate.
Ai oferit un serviciu pe grabă, cu multe greșeli și incomplet?Acesta ești, insuficient și necalculat.
Oamenii vad si simt prin intuitie, altii intreaba inainte si cer recomandari, altii cerceteaza despre tine, iar serviciile pe care le oferi vor spune cuvantul. Premium sau medium.
3. Vizibilitatea
Ca orice, daca nu se vede, nu exista. Poti fi un agent de valoare, dacă nu esti cunoscut. Poti fi un profesionist foarte bun, daca nu esti vizibil acolo unde trebuie. Orice agent imobiliar cunoaste ca ofertele (listarile) au nevoie sa fie vizibile ca sa atraga potentiali cumparatori.
De vizibilitate are nevoie atat portofoliul tau cat si tu însuți, ca agent imobiliar. Un agent imobiliar trebuie sa se vanda intai pe el, ca sa poata sa isi vanda apoi serviciul sau. Abia apoi, vorbim de vanzarea de imobile.
Atunci cand ai vizibilitate, ai reputatie. Reputatia poate fi pozitiva sau negativă. Oricat ar fi de important sa fii cunoscut insa, mai importanta e insa reputatia, care trebuie sa fie pe cat posibil una buna, lipsita de controverse.
Desigur, o reputatie impecabila e greu de mentinut intr-o lume cu valori atat de diverse, unde orice client nemulțumit are liber la opinie tocmai pe pagina ta, unde, chipurile, standardele comunitatii impune transparenta si respectarea dreptului la opinie daca aceasta nu este defaimatoare si doar negativa.
Singura solutie in aceasta luptă pentru pastrarea reputatiei, este strategia de imagine. Urmeaza deci, un al patru-lea ingredient, brandul
4. Brandul
Calea spre succes poate fi mult mai scurta pentru cei care aleg sa se afilieze unui brand deja consacrat care sa ii propulseze pe o scara mai înaltă, încă de la bun început. Pentru acei agenti imobiliari care stiu să profite de brandul unei companii prestigioase, cunoscute și cu reputație deja formată, drumul este mai ușor, provocarile sunt mai reduse.
5. Energia si determinarea
Nimic din toate acestea nu ar ramane însă multa vreme „în picioare” fară ca agentul să vina cu aportul sau consistent de energie. Ca in orice domeniu, energia vitală muncii este printre cele mai importante. Focul, centrul determinarii trebuie sa ardă in interiorul persoanei care isi propune succesul, cu o flacără nestinsă.
Determinarea este dată de ambitiile persoanale ale individului dar poate fi cu usurință ameliorată de pesimiștii din jur, la fel cum poate fi întretinută sau amplificată de cei de care esti alaturi. Ai grijă deci, cu cine alegi să te inconjori.
6. Sistemul de lucru
La fel ca disciplina si strâns legat de exigenta serviciilor, primele doua ingrediente ale agentului imobiliar de succes despre care am mentionat, existenta unui sistem de lucru este crucial în succesul imobiliar. Din motive clare, sistemul este cel care da ritmul, care mentine organizarea si defineste perseverenta in munca, zi dupa zi, dar si gradul de persuasiune, credibilitate si prestanță. Fara un sistem de lucru definit, clar si stabil, un agent imobiliar se pierde in scurt timp printre cererile clientilor, programari si telefoane.
Deasemenea sa ai un sistem de lucru e mult mai mult decat un know-how deschizator de drumuri, care deblocheaza caile cele mai eficiente spre a face bani.
7. Integritatea
Nu întâmplător am lasat la urmă acest aspect, integritatea. Desi e o calitate rar intalnita in secolul nostru, vestea buna e ca se pune din ce in ce mai mult accentul pe aceasta, incercand sa se revina la valori precum dreptatea, cinstea, onoarea, muncă corecta, plata corecta, etc. Marile companii, partidele de dreapta, universitatile si scolile internaționale, organizatii si sindicate, toate au ca scop readucerea integritatii, in masura direct proportională cu gradul de civilizatie a unei natiuni. Avem deci, ocazia sa readucem in prin-plan aceasta valoare a integritatii inainte de toate.
Un agent imobiliar integru, este acel agent imobiliar care respecta un cod etic al profesionistilor in imobiliare, care actioneaza mereu in favoarea clientului, care respecta clientul, dar se respecta si pe sine, care isi respecta munca, regulile, principiile si sistemul de lucru, care refuza propuneri ne-etice, indiferent de miza, care isi respecta colegii si compania, care respecta înțelegerea si contractul, mai preaus de orice motive survenite ulterior acordului.Integritatea este si pentru noi, cei de la Gaminvest, pe primul plan, iar acesra este criteriul dupa care selectam agentii cand intra in echipa noastra.

Lasa un raspuns